torsdag, februar 21, 2013

Jeg gjorde det...


...altså tog af sted og mødte to andre bloggere live! Med sommerfugle i maven kørte jeg op til Kronborg en kold februarlørdag, for et par uger siden allerede. Ingen af os havde mødt hinanden før, så der var meget som skulle vendes og drejes, med det resultat at vi nærmest snakkede dagen væk. Det skulle til, vi skulle jo lige lære hinanden lidt at kende. Derfor var jeg den eneste som nåede at trykke lidt serigrafi... mest fordi jeg var den mest uerfarne og ikke har adgang til ellers.... endnu! Har vist ikke trykket siden jeg gik på skolen i Kolding, så det skulle lige genopfriskes! Jeg forsøgte at komme velforberedt, men min laserprinter svigtede mig, så jeg havde ingen transparenter, kun en kasse blanke.... I stedet tegnede jeg med en sprittush direkte på en transparent og dagen var reddet! Snart skal jeg op og trykke igen og jeg glæder mig endnu mere denne gang! Har en masse idéer til ting jeg kunne tænke mig at trykke! Prøv det!! Alle kan være med, og Nanette holder små kurser for interesserede!

Jeg fik ikke rigtigt fotograferet denne dag, derfor har jeg lånt lidt billeder af Mette og Nanette, som først fik kameraerne i gang, da jeg skulle trykke... Sådan kan det gå, når man snik-snakker hele dagen ; )




19 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå dine tanker....... men en super ide at møde hinanden og skønt når dr kommer noget positivt ud af det.
    At trykke serigrafi har jeg heller ikke gjort i 100 år, det står også højt på min ønskeliste...... hvis altså bare der var flere timer i døgnet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja flere timer ville være det helt rigtige - jeg er alligevel aldrig klar til at gå i seng i ordentlig tid : )

      Slet
  2. Fine tryk du har lavet, misunder dig du skal afsted igen ;O) men for mig er turen lige lang nok, ellers havde jeg også meldt mig igen.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, jeg troede du var ved at indrette dig derhjemme...? Jeg bliver nødt til at tage af sted igen, for det var jo ikke kursus denne dag, så jeg skal liiiige lære noget mere jo... ; )

      Slet
    2. Jo Jette jeg samler til rede endnu ;O) jeg mangler lige at tømmeren ringer at rammerne er færdige, så vil Ellen ( som også var med på workshop ) og mig lave en krea weekend sammen.

      Mona

      Slet
  3. Jeg bliver nødt til at lære det trykkeri noget en dag
    Flyvemaskine n er for fed

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. ja den er ikke så tosset den flyver! Jeg glæder mig til at trykke den hen over noget andet... og i andre farver!

      Slet
  4. Jeg drømmer om at komme på sådan et kursus. Har altid drømt om at kunne den slags...lige som jeg drømmer om at komme igang med at male.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu kan jeg ikke huske lige hvor du bor, men er det ikke også på Sjælland? Vi skulle finde gode lokaler og lave et blogtræf, hvor man kan male... altså ikke kursus, men bare male sammen... så kan man jo altid sparre med hinanden ; ) Jeg skulle ellers have været på et malerikursus her snart, bl. a. for at prøve hvordan det er at være på decideret kursus... men der kom noget i vejen, så det bliver nok først senere!

      Slet
    2. Jeg bor i Kbh. Det synes jeg lyder så hyggeligt. Ved dog ikke om det er feje hold, for jeg har aldrig prøvet at male. Jeg kender ikke til teknikker og den slags, så jeg skal starte fra scratch. Vil ellers gerne og har i mange år drømt om at komme i gang med det.
      :-)

      Slet
    3. Jeg vil nødig være til besvær ;-)

      Slet
    4. Jeg synes det kunne være rigtig hyggeligt!! Det er bare at springe ud i det med maleriet ; )

      Slet
    5. Jeg synes også at det lyder meget hyggeligt. Jeg er frisk. Har du et godt bud på hvad der er godt at starte med, når vi snakker materialer?

      Slet
    6. Både ja og nej - alt kan bruges synes jeg, når man bare vil i gang!!! Jeg tror jeg svarer dig på en mail lidt senere... ; )

      Slet
  5. HAR læst hos Nanette at I havde en kanon dag :-) Det ér altså lidt sjovt at møde nogen man synes man kender - lidt - face to face. Er HELT vild med flyvemaskinen - og glæder mig til at se hvad næste tur bringer (udover masser af hyggesnak - og mon ikke et grin eller to?!!) Rigtig go weekend Jette. ps: kan du mon lave dybe bogstaver (5-7 cm) til at stå?

    SvarSlet
    Svar
    1. Næste gang bliver dybt seriøst og hårdt arbejde fra start til slut!! Tror du ikke? ; )
      Helt så tykke bogstaver kan jeg ikke lave til dig, men send mig evt. en mail på snullemor@gmail.com (eller klik på KONTAKT oppe under mit profilbillede) så kan jeg sende dig mere info, priser mm.
      Også god weekend til dig : )

      Slet
  6. Tak for du har delt. Håber jeg får plads d. 4 maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt! Bare du får en plads!! Så må du endelig vise hvad du har lavet også.. det vil jeg glæde mig til... Det her var jo ikke kursus, men et lille blogtræf med erfaringsudveksling. Både Mette og Nanette er jo erfarne ud i serigrafi ; ) Derfor var de ikke så kede af at de ikke nåede at trykke... og jeg havde nærmest 2 undervisere helt alene, men vi arbejde kun den sidste times tid inden vi skulle hjem!

      Slet