lørdag, marts 30

En blå udfordring...


Vi er 15 som udstiller sammen her i påsken, på tre udstillingssteder. På det ene udstillingssted gav vi os selv den udfordring at alle billeder skulle være overvejende blå og have en bredde på 20 cm. Pludselig griber man tingene an på en anden måde. Jeg lærte da lige det om mig selv, at jeg vist ikke plejer at være specielt tiltrukket af den blå farve i første omgang. Pludselig kom der meget mere motiv ind over... jeg tænkte rigtig meget... nu har jeg ellers øvet mig i at male intuitivt og spontant i nogle år. Pludseligt så jeg mig selv vende tilbage til noget jeg gjorde for flere år siden... det er meget sjovt at blive udfordret... og netop udfordrende! I hvert fald giver det noget helt særligt når alt hvad der udstilles i et lokale er blåt og bredden er den samme for alle... 


Hvis du maler og har lyst til at der skal ske lidt andet end det der plejer, kan du jo prøve at gøre som vi har gjort, og male et blåt billede eller tegne en tegning som er 20 cm i bredden inkl. evt. indramning! Og så vis mig det lige, ikk' ; ) Det er faktisk meget sjovt at se hvad der sker!

Se evt. mere på min side om billeder på facebook ; )





10 kommentarer:

  1. Fint med de blå farver. Den med tekopperne ser fin ud

    SvarSlet
  2. Vakre blå bilder. Den utstillingen skulle jeg gjerne besøkt. D

    SvarSlet
  3. Hvor ser det altså bare SKØNT ud Jette!!! Virkelig.... gentager mig selv (men gør det gerne :-) ) Du ER simpelthen SÅ dygtig!!! Hvor ville jeg gerne have set den udstilling. Genialt med det blå tema OG bredden - det må ha' givet noget helt særligt når alt var hængt op... Fortsat held med dine udstilingssteder Jette!

    SvarSlet
  4. Vil du ikke skrive lidt mere om det med at arbejde intuitivt kontra noget andet? Det er et interessant emne og slet ikke nemt😄måske du kunne holde et kursus?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Hvis vi mødes igen - det håber jeg - kan vi måske finde ud af noget! Jeg vil hellere male sammen, end være hende der underviser ; ) Sådan har jeg det i hvert fald lige nu... der er mange som gerne vil undervises, så måske prøver jeg det en dag igen!

      Slet
  5. Wauw de er flotte, især dem med neon :-)

    SvarSlet
  6. Den slags udfordringer er sjove og blå er min farve.
    Så jeg er vild med dine resultater.

    SvarSlet
  7. Beautiful works and blues!
    It is a pleasure to walk through your nice blog.
    Un abrazo!

    SvarSlet
  8. Igen må jeg bare sige TAK TAK TAK for jeres søde ord : )

    Again I have to say THANK YOU so much for your kind words : )

    SvarSlet