torsdag, februar 7

Apropos...



For nylig havde jeg besøg af en sød veninde som ikke havde besøgt mig før... Hun sagde at jeg boede ligesom mine billeder og tegninger ser ud... men sådan er det nok i virkeligheden altid lidt, når jeg tænker på dem jeg kender som udtrykker sig den vej... ikke at jeg synes alt hvad jeg selv laver passer ind her hjemme hos mig... men det er jo en del af mig alligevel : )   I hvert fald er billedet ved spisebordet da et jeg selv har malet, og måske er det også lidt det der gør det... 

Er der nogen der genkender det fra nogen de kender som maler eller tegner? Eller kreerer du billeder selv måske...?

Altså: Apropos mit sidste indlæg: Home is where the heart is ; )


15 kommentarer:

  1. Hihi - jeg har altid gerne hængt mine egne billeder på væggen og så syntes at de var for rodede og farvede, så væk med dem igen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sådan har jeg det også faktisk... derfor er det de billeder der er mindst spraglede som får lov at blive hængende og dem som der er mest knald på kommer ud i atelieret igen.. altså ikke fordi jeg har huset fyldt med mine egne ting, men en lille smule er der ... Det store ved spisebordet, kom op, fordi det var for stort at have stående og flytte rundt med... og nu er jeg faktisk blevet glad for at det hænger der ; )

      Slet
  2. Jeg tror at hun har helt ret! Vores billeder genspejler vores måde at dekore, ordne og pynte. Ihverttilfælde genkender jeg mig selv og måden at indrette mig på ret godt i billeder og grafik. Det er faktisk et ret interessant tema...... og nu kan man jo gå lidt rundt og tænke over hvordan den ene eller anden måske bor ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig interessant...
      Jeg elsker at leve nogle sammensætninger ud på papiret... noget bliver man vild med og det går så igen alle steder i en periode... også der hvor man bor!
      : )

      Slet
  3. Jeg har kun 2 små billeder jeg selv har lavet i hjemmet. Hver gang jeg hænger noget af mig eget op herhjemme, kan jeg se fejl og tager dem hurtigt ned fra væggen igen. Har endda præsteret at tage billederne med hjem fra vennerne og male videre på dem (0:

    SvarSlet
    Svar
    1. Ups! Hvad siger vennerne så til det?
      Det er jo ikke altid man kan kende et billede igen, hvis man går i gang med at male videre på det!
      Jeg har selv prøvet at stå på en udstilling og male ting over med hvid maling kort før åbningen... men så var de jo også stadig mine ; ) Farvene skulle baaare lige dæmpes lidt!

      Slet
  4. Jeg kan sagtens nikke genkendende til det. Selv synes jeg nemlig at mine tegninger, og det jeg syr til boligen går igen i min boligindretning. Hvilket også passer meget fint til min egen personlighed:-)¨

    Heldigvis for det, for jeg er selv fint tilfreds med det meste af det, jeg laver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man kan nok ikke løbe fra hvem man er... og så må det da være fantastisk hvis man er tilfreds med det man kan. Det er godt ikke tit jeg hører det, så vær glad for det.. hvilket du jo allerede er : ) Du er heldig!

      Slet
  5. Sikkert helt rigtigt ... tænker du bor super hyggeligt så ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det sødt skrevet. TAK!!!

      Slet
  6. Hmmm, nej det passer ikke på mig.
    Jeg maler og tegner meget mere tuttenuttet end jeg indretter mig. Jeg har en del af mit eget på væggene, men er egentlig godt træt af det efterhånden.
    Inde i mit hoved kan jeg se, hvordan tingene skal være, men der sniger sig altid små nuttede elementer og penselstrøg ind. Jeg har egentlig altid troet at jeg var god til at male... Men det er jeg sgu nok bare ikke ;-)...

    Rigtig god weekend til dig :).

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske passer det lidt alligevel... mon ikke der findes nuttede elementer i din indretning også... som fin broderi med nuttede elefanter og den slag fine ting ; )
      Hvis jeg så tænker på de der navneplakater du laver/lavede - de er seje og du bor sikkert ret sejt også... Jeg tror bare ikke det noget man ser selv. Det gjorde jeg jo heller ikke... fik bare noget at tænke over!
      Du må vise os lidt af dine malerier.... faktisk er det godt når der har sneget sig noget ind i et maleri som man synes er for meget, så er processen i gang og man kan male det væk igen ..og frem igen og væk igen osv. indtil man pludselig synes at NU er det rigtigt! Det er sådan det foregår rigtig meget her hos mig! Nogen gange accepterer jeg også noget som jeg ikke helt helt identificerer mig med, men jeg bare ikke kan slippe udenom! Identitetskrise måske ; )

      Slet
  7. Heeeej :)
    Det er en virkelig fin blog du har! Jeg er blevet fast læser, måske du har lyst til at tage et smut forbi min blog? :) siimonefriis.blogspot.com

    Knus Simone <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Simone... jeg kigger forbi lidt senere... må ned og male bogstaver nu ; )

      Slet